jún 26 2008

Szakrális hely vagy keresztény turisztikai látványosság?

Még nem voltam a Szentföldön, csupán a pécsi ókeresztény sírokhoz jutottam el. Ez inkább művészettörténeti érdekesség itthon, mint zarándokhely. Persze hívő szemmel másként nézi az ember. Mintha valami összekötne azokkal, akik kétezer évvel ezelőtt ott gyűltek össze azért, amiért én is templomba járok vagy amiért kimegyek a temetőbe.

A Szentföldön sokkal kiemeltebb a szent helyek tisztelete, hiszen Jézus és tanítványai ott éltek. Engem visszataszít a "minden feltételezett helyre, ahol Jézus járt, egy templomot építsünk" szemlélet. No meg az, hogy a legutóbbi Húsvétkor összeverekedtek azon, hogy ki menjen Húsvét hajnalán először a sírkápolnához.

Ami viszont engem is lázba hozott, az a hír, mely szerint megtalálták egy jordániai keresztény templom alatt azt a barlangrendszert, amit feltehetőleg az első tanítványok használtak templomként, gyülekezési helyként. Számomra ennek nem szakrális jelentősége van, hanem azt erősíti meg bennem, hogy ismét egy újabb történeti ténnyel sikerült alátámasztani azt, amit az Apostolok Cselekedeteiben olvasunk. Ha eljutok oda, nem bugyuta túristaként fogok fényképezni, hogy mindent megörökítsek, meg én is látszódjak a képen, hogy a haverok is elhiggyék, ott jártam. Csak leülnék csendesen egy homályos zugba és hagynám, hogy hatása alá vonjon a hely.


A bejegyzés trackback címe:

https://preka.blog.hu/api/trackback/id/tr99540312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása