nov 20 2008

Humánusak-e az UFO-k?

A fenti kérdés egy ufoszakértő szavai nyomán fogalmazódott meg bennem, mintegy felütésként a mai bejegyzéshez. Ma reggel láttam beszámolót a hazai ufokongresszusról, s ez hozzásegített ahhoz, hogy írjak néhány sort az idegenekről és a beléjük vetett hitről. Először is némi info: UFO a wikiben, ufolap, startufo és egy izgi video, ami azt bizonygatja, hogy a régi vallásos témájó festményeken biza, UFO-kat látunk. Emitt meg az UFO-kban való hit jungi értelmezése, aki számomra meghatározó, és egy ismeretlen szerző gondolatai UFO-król és kereszténységről.

Ha mindezt elolvastátok, akkor már a főnökötök ki lehet akadva, hogy munkaidőben neteztek, vagy a párotok haragos szemekkel néz a konyhából, hogy biza már megint nem családi életet éltek emiatt a ****** internet miatt. Ha ennek ellenére tovább olvastok, elétek tárom szerény véleményem ebben a témában.

Kezdem a személyes élménnyel. Kb. 10-12 éves lehettem, amikor beleástam magam ebbe a témába. UFO könyveket olvastam, magazinokat, stb. És totál berostam a témától. Esténként a takaróm csücskét harapva lestem ki a teraszajtó üvegén keresztül a csillagos égboltra, és azt figyeltem, hogy melyik fényes kis pont kezd majd közeledni és elvisz engem is egy idegen űrhajó. A félelem mellett némi kíváncsiság is volt bennem, de rettegtem attól, hogy áldozattá válok. Aztán elmúlt ez a hóbort is, mint a rambókés meg a légpuska a legozással együtt. Ma már máshogy látom a kérdést. Most nem cáfolni akarom az UFO-k létezését, ezt hagyom a nálam szakavatottabbakra. Amúgy meg nem zárhatom ki más civilizációk létezését más univerzumokban, hiszen Isten nem mondta, hogy mi vagyunk az egyetlenek. Nekünk nehéz megemészteni, hogy nem biztos, hogy mi vagyunk a teremtés koronái.

Azért vettem elő ezt a témát, mert az ufohit erős, nagy irodalma és sok követője van. Nem amolyan szekta, ami jön-megy, hanem már masszívan jelen van Jung óta világunkban és a kereszténység egyes elemeit is felhasználja, hogy bebizonyítsa az idegen civilizációk létezését. És erről lehet beszélni, ez izgi, ez menő, ez mindig aktuális. Én meg előhozakodom a Krisztussal, aki különleges képességein túl Megváltó, Isten Fia, de lepisszegnek, ne beszéljek ilyen idejétmúlt dolgokról, Jézus is UFO volt, én gondolom rosszul.

Megmosolyogtat ez a modern messiás-kultusz, hogy jön majd egy űrhajó, ami elvisz a boldogság helyére vagy épp ide hozza el a boldogságot, világbékét, stb. Mindig hajlamosak voltunk arra, hogy saját isteneket gyártsunk magunknak, és az igazit soha ne fogadjuk el. Remélem egyszer nemcsak az ufohívők, hanem mindenki ráébred, hogy az igazi itt van, nagyon is közel és megismerhető...


A bejegyzés trackback címe:

https://preka.blog.hu/api/trackback/id/tr62778953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bella Péter · http://reposzt.hu/ 2008.11.21. 09:14:56

Szjaki! Te már nem szoktál legózni?! Pedig nagy élmény felnőtt fejjel visszahuppanni a szőnyegre, kiborítani a rengeteg, innen-onnan összehordott elemet, aztán nekiállni - és mondjuk építeni egy gonosz, idegen civilizáció által küldött emberpusztító gépet, meg egy igazi földetmegmentő emberi vadászűrhajót, aztán lejátszani egy kozmikus háborút! :) Na jó ez már nem menne olyan olajozottan, mint egykoron, de az építés öröme még megvan!
Ja és én még nem láttam UFO-t. Pedig kb. annyi idősen, mint nálad, nekem is volt egy paranormális időszakom (aztán elhagytam a parát).

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2008.11.21. 20:38:20

Van itt néhány probléma.
1. Az UFO-hype lecsengett. A virágkor nagyjából a hidegháborúval esett egybe, illetve nálunk még a kilencvenes évek (amikor bezúdult nyugatról a "titkolt igazság" puhakötésben). A kongresszus a kemény mag.
2. "Jézus is UFO volt, én gondolom rosszul." Ez így meredek, a vallások és a földönkívüli látogatók összekötésében (mások mellett) Daniken ért el szép sikereket, ő szépen levezeti, hogy a védákban orbitáló űrállomásokról és űrkompokról esik szó. Emellett az Ószövetségben talál még jeleket (Ezékiel). Persze akinek kalapács van a kezében, az mindent szögnek néz.

3. a leglényegesebb:

"Megmosolyogtat ez a modern messiás-kultusz, hogy jön majd egy űrhajó, ami elvisz a boldogság helyére vagy épp ide hozza el a boldogságot, világbékét, stb. Mindig hajlamosak voltunk arra, hogy saját isteneket gyártsunk magunknak, és az igazit soha ne fogadjuk el."

HAHAHA. Már bocs, de ez a modern messiáskultusz semmivel sem légből kapottabb vagy megalapozatlanabb, mint az, hogy jött egy srác, isten fia volt, és majd még jön, és elvisz a boldogság helyére (feltéve, hoyg ezt elhiszed). Hátrébb az agarakkal, szerényebben tapogatózz a semmiben.

Mindig hajlamosak voltunk arra, hogy saját isteneket gyártsunk magunknak, és fingunk sincs, melyik az igazi, van-e igazi.

szjaki 2008.11.26. 15:02:29

Kedves Tóta W. "Megmondó" Árpád!

Köszi a reagálást a bejegyzésre, elvégre nem mindennap veszi a fáradságot egy internetes hérosz és ír a mi kis ismeretlen blogunkhoz némi mondandót. Azonban egyes pontokban nem értek egyet a véleményeddel, s mint a bejegyzés írója, fontosnak tartom, hogy megosszam veled kétségeimet.

1. "Van itt néhány probléma."
Már ezzel az első mondattal nem tudtam mit kezdeni. A probléma az számomra, hogyha a véleményemre valaki nem azt írja, hogy nem értek egyet, hanem hogy probléma, amit gondolok. Bár lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen, ez lehet problémás.

2. "Az UFO-hype lecsengett. A virágkor nagyjából a hidegháborúval esett egybe, illetve nálunk még a kilencvenes évek (amikor bezúdult nyugatról a "titkolt igazság" puhakötésben). A kongresszus a kemény mag."
Igen, ezzel én is tisztában vagyok. Nekem is megvolt azokban az években az ufo-őrületem, ezt írtam is. Azonban a környezetemben többen is vannak, akik a mai napig "ufoznak". Ez, gondolom, nem csupán az én környezetemben van így. Ez aktuálissá teszi a témát. No meg nemcsak akkor lehet valamiről írni, amikor aktuális.

3. "Jézus is UFO volt, én gondolom rosszul." Ez így meredek, a vallások és a földönkívüli látogatók összekötésében (mások mellett) Daniken ért el szép sikereket, ő szépen levezeti, hogy a védákban orbitáló űrállomásokról és űrkompokról esik szó. Emellett az Ószövetségben talál még jeleket (Ezékiel). Persze akinek kalapács van a kezében, az mindent szögnek néz."
Mivel a fenti mondatomat írtam és nem mondtam, nem érezhetted ki az iróniát belőle. A bejegyzésben azért van több hivatkozás, hogy ne légből kapott dolgokat írjak. Az ""UFO-k és a kereszténység átküld egy oldalra, ahol megtalálható ez a felfogás, mely szerint Jézus UFO volt.

4. "HAHAHA. Már bocs, de ez a modern messiáskultusz semmivel sem légből kapottabb vagy megalapozatlanabb, mint az, hogy jött egy srác, isten fia volt, és majd még jön, és elvisz a boldogság helyére (feltéve, hogy ezt elhiszed). Hátrébb az agarakkal, szerényebben tapogatózz a semmiben.

Mindig hajlamosak voltunk arra, hogy saját isteneket gyártsunk magunknak, és fingunk sincs, melyik az igazi, van-e igazi."
Egyetértek azzal, hogy hajlamosak vagyunk az istengyártásra, amióta ember él a földön, így van. A modern messiáskultusz, legyen az ufo vagy bármi más, azonban annyival légből kapottabb, mint a krisztushit, hogy Jézus személyét, munkásságát nemcsak bibliai bizonyítékokkal tudjuk alátámasztani, másrészt erősen elgondolkodtató, hogy rettentő módon üldözték a keresztényeket a kezdeti időkben, mégis kitartottak. Nem tudom, hogy egy mai, divatos messiáskultuszban hívő ember feláldozná ez az életét, pláne, ha mindezt épelméjűen, beszámíthatóan tenné.

5. "w.blog.hu/2007/05/02/szentiras_magyarazat_erich_von_d_niken"
Ezzel azért nem értek egyet, mert olvastam Dänikent is, meg a Bibliát is, és valahogy nem jött össze, amit ő írt. Meg az is elég árulkodó, hogy tudományos körökben megmosolyogják, de a bulvár ráharap Däniken könyveire.
A másik észrevételem, egyetemi éveim fontos emlékéből fakad, mikor is ősz hajú, hajlott hátú professzorunk azt mondta: "Ha valaki magára hivatkozik, az már régen rossz." Lefordítva mai magyarra: az öndicséret büdös.

Az a tény, hogy sokan erősen kritizálják a kereszténységet (nem egyházkritika - erről én is sokat tudnék írni, hanem valláskritika szintjén), mindent elfogadnak, de Jézus Krisztust nem, s hogy te is több írásodban erősen kirohansz ezen téma ellen, azt erősíti bennem, hogy bizony, van valami a keresztényégben, ami arra készteti az embereket, hogy vagy kövessék, vagy elhatárolódjanak tőle, valamiért reakciókat vált ki, senki sem akar semleges maradni (hacsak nem az, aki mindig semleges). Ez megerősít abban, hogy amiben hiszek, nem légből kapott, hanem valóság. A ráadás számomra, hogy ezt a valóságot naponta meg is élem.

I. P. S. 2009.08.30. 17:26:06

@szjaki: Nem akarok belefolyni ebbe a vitába, de egy mejegyzésedben azt írod: "A modern messiáskultusz, legyen az ufo vagy bármi más, azonban annyival légből kapottabb, mint a krisztushit, hogy Jézus személyét, munkásságát nemcsak bibliai bizonyítékokkal tudjuk alátámasztani"

Hanem milyennel? Találtak már valamit?

szjaki 2009.08.30. 18:22:30

Konkrétan melyik bejegyzésre gondolsz?
süti beállítások módosítása