jan 22 2009

magyar.kultúra

Magyar kultúra napja van. Szjaki mondta, hogy hát akkor, milenneha, én is írjak valamit. De nem ment...
Ennek örömére szerveztem egy kis "gerillainterjút" ismerőseim körében. Vettem a telefont, Skype-ot, Msn-t, és feltettem egy kérdést (orvul, előre megfontolt szándékkal).

Neked mit jelent a magyar kultúra?

Akik válaszoltak, diákok, fiatal értelmiségiek. Itt vannak a válaszok a maguk hirtelen őszinteségében, szemezgessetek!

J. (21): Nekem a színeket és a történelmet jelenti.

M. (23): Huhh, pirosfehérzöld... És a "Halotti beszéd" Máraitól!

H. (30): Magyarnóta, magyar kocsma, népdal, néptánc, népművészet, népviselet. Tartást, hátteret, talajt jelent. Manapság ezt, így leszarják többnyire, épp ezért kevesen nevezhetők magyarnak.

K. (25): Magyarságunkat kifejező dolgok, a nyelvünk, a zene, az irodalom...

T. (25): Nekem a népdal, amit énekelek, leginkább ezt!

A. (27): Széchenyi és a Lánchíd. Ő ajánlotta fel egy éves jövedelmét! Ez a magyar kultúra támogatása...

T. (33): A magyar nyelv szépsége. Arany János Toldija, és Jókai regényei, ezek nyelve, ahogy belemélyedsz.

R. (18): Hagyományok fenntartása, emlékezni a régire, jelezni, hogy magyar vagyok.

Sz. K. (29): Ezen még nem gondolkodtam, nyilván mindent jelent, ami engem körülvesz.

L. (30): Küldetés. Tiszta beszédet.

G. (21): Írók, költők, művészek és azok alkotásainak összessége.

N. (32): Nekem elsőre, József Attila színházban egy jó darabot, és Márai "Gyertyák csonkig égnek".

A. (29): Amit bármelyik másik, csak az én környezetemben, rám hatással lévő, szellemi, lelki, gondolkozásbeli közeg. Az a keret amelyben én is elsajátítottam a világhoz való hozzáállásomat.

L. (19): Bor, pálinka, néptánc, szüret

M. (27): Munkácsy, Tereskova, Gundel, Ford, Szőke András, Deák Bill és Tenkes kapitánya.

G. (29): Kaukázus, Bartók, Takáts Eszti, Bödőcs Tibi. Meg Tarr Béla, Krasznahorkai... Ja és a gyurcsányorbán!

Köszönöm a válaszokat. Nekem mit jelent?

Ma:
Szerb Antal és Bartók Béla borozgatnak egy Harcsa Veronika koncerten. Holnap Ferenczi Györgyöt nézik majd meg...

Máskor meg mást.

UPDATE!

Kommentekben természetesen lehet még válaszolni a kérdésre, jó lenne, írjatok!


A bejegyzés trackback címe:

https://preka.blog.hu/api/trackback/id/tr22896409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shuto 2009.01.23. 13:51:43

Elsősorban nyelvet, akár irodalom, akár zene, akár tánc. Nekem ezek összessége mondja meg, hogy ez a magyar kultúra, s nem mellékesen, hogy nekem mi az örökségem.
Remélem, nem volt túl iskolás :)

Bella Péter · http://reposzt.hu/ 2009.01.23. 14:58:48

Facebookon érkezett, idevaló.
Zs. (30):Az ungvári hangversenyteremben előadást tart a beregszászi színtársulat. A hangversenyterem előbb zsinagóga volt. Hát ez.

Tiborr · http://1solumipsum.tumblr.com/ 2009.02.04. 00:44:14

A megismerés feladatát, és nagy szívbéli vidámságot, olykor katarzist.
süti beállítások módosítása