dec 03 2007

Hétfő esti zene - betyár song (Muzsikás & 16 Horsepower)

Már írtam a 16 Horsepower nevű csapatról, és arról, hogy a már nem létező banda vezetője milyen jó kapcsolatban is van a Muzsikással. Most erre szolgáltatnék is egy bizonyítékot.
Két dal jön, ami voltaképpen egy. Először a Muzsikástól a "Betyárdal" című népdal jöjjön, majd annak David Eugen Edwards által való átdolgozása "Outlaw song" címmel. Körülbelül így dúdolná egy cowboy a magyar népdalt...
(Külön figyelmet érdemel a népdal szövegének átemelése, szerintem példaértékű - a dal lelke megmaradt!)

1.



Muzsikás


Betyárdal

csütörtökön virradóra
találtam egy pej csikóra
azon hajtottam a tinót
mind a három daruszőr volt
mind a három daruszőr volt

Tisza partján elaludtam
ej de szomorút álmodtam
megálmodtam azt az egyet
babám nem leszek a tied
ej de nem leszek a tied

de amikor felébredtem
kilenc zsandár áll előttem
azt kérdezik mi a nevem
hol az utazólevelem
hol az utazólevelem

zsandár urak mit akarnak
talán vasalni akarnak
nem akarunk mink vasalni
szilaj csikót jöttünk venni
szilaj csikót jöttünk venni

szilaj csikó nem eladó
nem is zsandár alá való
mer ha arra zsandár ülne
még a madár is rab lenne
még a madár is rab lenne

azt kérdezik mi a nevem
hol az utazólevelem
kettőt mindjárt agyonlőttem
ez az utazólevelem
ez az utazólevelem


2.


Outlaw song

early one days morning
i came upon a fine young horse
i mounted up and led him onward
he was gray as the sky above
as the sky above

i slept down by the river
and what a sad dream i had
i'm afraid my love
it must be true
today i will go and leave you
today i will be gone

i awoke and was surrounded
nine of the law stood before me
askin me my name and business
demanding proof of me
demanding proof of me
proof of me

what do you want from me
would you have me your prisoner
no but you must give us that horse
you must give us that roan gray horse

listen he aint for sale
never for the law to ride
if that should happen none would be safe
even the birds
even the birds
would be afraid to fly

so they ask again what was my name they ask again what was my name
two were dead before they could move
two were dead before they could move
thats my name
thats my name
if you please
thats my name
thats my name
if you please

A bejegyzés trackback címe:

https://preka.blog.hu/api/trackback/id/tr74251445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása